Wednesday, November 13, 2019

KENALI JENIS-JENIS CCTV YANG BOLEH ANDA PILIH | CCTV MURAH AMPANG | CCTV BAJET DI KUALA LUMPUR DAN SELANGOR


Artikel ini membincangkan jenis-jenis CCTV yang terdapat dipasaran anda.  Sebelum membeli kita mesti mengenali jenis CCTV supaya ketika proses membeli dan memilih kita boleh memilih CCTV mengikut keperluan dan fungsi CCTV tersebut. Pelbagai CCTV yang terdapat di pasaran dan setiap jenis mempunyai kelebihan dan ciri-ciri yang tersendiri berdasarkan kepada kegunaan. 



Dome Camera
Kamera CCTV Dome diberikan nama DOME kerana bentuknya hampir dengan kubah. Jenis CCTV ini adalah memjadi pilihan untuk kegunaan di pejabat, restoran atau kedai. Apabila melihat ke bentuknay agar sukar untuk kita tentukan arah kamera CCTV yang sebenarnya. Jenis CCTV ini memang menjadi pilihan pengguna kerana ianya senang dipasang di mana-mana sahaja.


Dome Kamera CCTV



Jenis kamera CCTV Dome ini juga mempunyai pelbagai ciri-ciri terbaru iaitu kualiti gamabr yang tinggi HD (High Definition), mempunyai kamera infrared untuk pengawasan di tempat gelap  dan juga wide synamic range (WDR). Kuntungan membeli dome kamera anda tidak perlu membeli lensa atau braket tambahan.



IP Camera

IP Camera adalah sejenis kamera CCTV yang dapat mengirim data melalui jaringan komputer dan internet. Kelebihan IP kamera adalah lebih murah CCTV ini adalh leboh kecil dan terus berhunung dengan kabel ke router Wifi dan ini dapat mencegah, serta akan menjadi bukti sekiranya terjadi sebarang kejadian yang tidak diingini. Selain itu, IP kamera juga mampu menangkap gambar sesuatu yang bergerak di depan kamera dan akan anda terus mendapat notifikasi melalui email. Dengan menggunakan IP Kamera juga anda akan boleh login secara lansung  ke kamera secara
IP Kamera CCTV


Waterproof  Camera
Kamera CCTV Waterproff dirancang untuk mencegah daripada kemasukkan air dari hujan, salji dan habuk serta partikel kecil lain seperti kotoran dan debu yang dapat merosakkan internal komponen kamera. Kemera waterproof terdapat dalam pelbagai bentuk antaranya adalah dome, box dan peluru. Design CCTV waterproof direka khas untuk tahan daripada cuaca yang ekstrem Kamera CCTV ini umumnya akan digunakan ditempat seperti stesen bas, bandar, gudang, pelabuhan , tempat parking atau untuk pemantauan lalu lintas.



Waterproof Kamera

Speed Dome kamera
Speed Dome Camera adalah jenis kamera CCTV yang berkemampuan PTZ (pan, tilt, zoom) sehingga dapat berputar 360 darjah secara horizontol, 90 darjah secara vertical dan 180 darjah secara terbalik. Antara kelebihan menggunakan kamera CCTV Speed Dome adalah kamera ini boleh berputar dan bergerak dalam 360 darjah dan bergerak vertikat 90 darjah. Zoom optikal dan digital dari kamera CCTV Speed Dome juga lebih baik. Input penggera boleh digunakan bersama dengan pengesanan gerakan supaya secara automatik meyoroti kawasan di mana pergerakan telah dikesan. Speed Dome Camera adalah lebih menarik dari kamera dome biasa. Ianya boleh bergerak lebih laju. Kamera ini juga mampu mengikuti objek yang bergerak secara detail dari jarak yang jauh. Kemampuan zoom kamera ini sangat bermanfaat untuk membaca nombor plat kendraan dengan jelas dari jarak hingga 160 meter.



Nak lebih lanjut tentang jenis-jenis CCTV
Tunggu di artikel akan datang 

Sebut harga PERCUMA📋📋

Hotline / Call
0⃣1⃣0⃣2⃣6⃣3⃣0⃣0⃣5⃣0⃣

Whatsapp



"PAKAR SEKURITI ANDA"
.
PRO HERO CCTV, YOUR TRUSTED SECURITY





No comments:

Post a Comment

KENALI JENIS-JENIS CCTV YANG BOLEH ANDA PILIH | CCTV MURAH AMPANG | CCTV BAJET DI KUALA LUMPUR DAN SELANGOR

Artikel ini membincangkan jenis-jenis CCTV yang terdapat dipasaran anda.  Sebelum membeli kita mesti mengenali jenis CCTV supaya ketika pr...