Friday, August 23, 2019

CCTV VIA ANDROID | CCTV MALAYSIA | CCTV BUDGET | CCTV MURAH | CCTV |

CARA MUDAH MELIHAT CCTV ONLINE VIA ANDROID


Bagi anda yang selalu keluar, jarang ada dirumah dan merasa was-was terhadap keamanan rumah anda mungkin salah satu penyelesaian adalah memantau kamera cctv anda yang terpasang di rumah melalui android. Seiring dengan perkembangan teknologi semakin memudahkan kehidupan manusia salah satu kemudahan tersebut adalah teknologi CCTV Malaysia yang dapat di pantau melalui handphone android anda, bila-bila pun dan dimana pun anda berada.


Perkara pertama harus diperhatikan dapat memantau CCTV dari android adalah CCTV Budget harus dilengkap dengan DVR yang telah di support dengan mobile device dan telah disetting oleh technian.  Digital Video Recorder (DVR) adalah sebuah alat yang berfungsi untuk menyimpan hasil rakaman kamera CCTV (lihat gambar dibawah ini). Selain dapat diakses di android, tayangan CCTV tersebut biasanya boleh juga dipantau melalui laptop, Komputer, dan Ipad.


Seterusnya, aplikasi yang diperlukan untuk mengakses tayangan CCTV Ampang yang terpasang di rumah atau di tempat usaha anda melalui android biasanya telah tersedia di dalam CD dan buku panduan penggunaan ketika anda membeli DVR baru. Namun tidak perlu risau bagi anda yang kehilangan CD dan buku petunjuk DVR tersebut, anda bisa mecuba dengan aplikasi ASee, MEyePro dan lain sebagainya dan anda boleh terus memuat turun melalui android anda. Berikut ini adalah contoh depan dari aplikasi tersebut :
Dari gambar diatas, anda dapat mengisi halaman dengan alamat IP atau domainnya, tempat port diisi dengan port yang digunakan, petak device misalnya diisi dengan CCTV Budget Rumah Peribadi, User namenya misalnya adalah admin dan petak password diisi dengan password yang anda inginkan. Mudah bukan? Kini anda tidak perlu risau lagi jika anda ingin keluar bandar  dalam jangka waktu yang lama misalnya, tapi anda tetap ingin memantau keadaan rumah atau tempat usaha anda dan memastikan keamanannya, anda boleh memantau tayangan Cctv Budget di rumah atau tempat usaha anda tersebut bila-bla pun dan dimana pun anda berada. Selamat mencuba tau!.

Semoga perkara ini boleh menjadi rujukan buat anda yang hendak mengetahui mengunakan android untuk lihat cctv.

Untuk anda yang ingin mendapatkan perkhidmatan dari PRO HERO CCTV. Anda boleh menghubungi seperti yang di bawah:-

0⃣1⃣0⃣2⃣6⃣3⃣0⃣0⃣5⃣0⃣



No comments:

Post a Comment

KENALI JENIS-JENIS CCTV YANG BOLEH ANDA PILIH | CCTV MURAH AMPANG | CCTV BAJET DI KUALA LUMPUR DAN SELANGOR

Artikel ini membincangkan jenis-jenis CCTV yang terdapat dipasaran anda.  Sebelum membeli kita mesti mengenali jenis CCTV supaya ketika pr...