Wednesday, April 10, 2019

KELEBIHAN DAN KEKURANGAN CCTV | CCTV AMPANG | CCTV SELANGOR | CCTV KUALA LUMPUR | CCTV MALAYSIA


Maksud CCTV ialah Closed Circuit Television Cameras. CCTV adalah alat yang merakam semua kejadian. Terdapat banyak kelebihan apabila menggunakan CCTV. Walaupun begitu ada juga keburukan daripada CCTV. Antara kebaikan dan keburukan menggunakan CCTV adalah seperti yang berikut.

Antara kebaikan menggunakan CCTV adalah ia dapat mengurangkan kadar jenayah. Ini terbukti apabila mempunyai kamera CCTV, orang yang mempunyai niat jahat akan cuba menghindari dari rumah atau pejabat yang telah dipantau oleh kamera CCTV dan lebih memilih mencari tempat lain yang tidak dipantau oleh kamera CCTV. Jadi jika anda mempunyai pejabat, ada baiknya jika anda menggunakan kamera CCTV sebagai perlindungan pejabat anda. Ini kerana apabila pekerja tahu bahawa mereka terus menerus diawasi dan dipantau aktivitinya dengan kamera CCTV ini, mereka berkemungkinan akan berkelakuan baik, sopan santun dan fokus terhadap pekerjaan mereka walaupun pada ketika itu mereka tidak diawasi oleh orang atasan.

Selain itu, ada juga kebaikan jika diletakkan di sekolah. Ini kerana pada zaman sekarang, pelajar agak sukar untuk dikawal. Jadi dengan adanya CCTV ini akan membuat pelajar agak takut untuk melakukan perbuatan yang salah disisi undang-undang. Contohnya seperti, jika pihak sekolah meletakkan CCTV di pagar sekolah ini akan mengelakkan pelajar daripada ponteng sekolah. Selain itu, gejala hisam gam, merokok dan mengambil barang terlarang disekolah juga dapat dikawal ini kerana kawasan sekolah tersebut sering dipantau oleh kameera CCTV.

https://www.facebook.com/Pro-Hero-CCTV-Budget-274070903259812/
contoh CCTV di sekolah


Selain daripada itu, rakaman CCTV dapat dijadikan bahan bukti. Rakaman CCTV digunakan ketika dalam proses penyiasatan dilakukan. Ia juga dapat menyebabkan keputusan yang diambil dilaksanakan dengan adil dan saksama. Jika ada terdapat argumen, semua pihak boleh meilhat rakaman CCTV untuk mencari kebenaran.

https://www.facebook.com/Pro-Hero-CCTV-Budget-274070903259812/
Contoh CCTV dijadikan sebagai bahan bukti


CCTV juga mempunyai sisi buruknya. Antaranya ialah CCTV mempunyai kemampuan terbatas. Ini kerana kamera CCTV tidak dapat merakam semua perkara dan rakaman CCTV itu juga boleh dimanipulasikan seperti memotong rakaman yang tidak diingini.


" Your Satisfaction is Our Priority "

Untuk anda yang ingin mendapatkan perkhidmatan dari PRO HERO CCTV. Anda boleh menghubungi seperti yang di bawah:-

0⃣1⃣0⃣2⃣6⃣3⃣0⃣0⃣5⃣0⃣






PRO HERO CCTV, YOUR TRUSTED SECURITY

3 comments:

KENALI JENIS-JENIS CCTV YANG BOLEH ANDA PILIH | CCTV MURAH AMPANG | CCTV BAJET DI KUALA LUMPUR DAN SELANGOR

Artikel ini membincangkan jenis-jenis CCTV yang terdapat dipasaran anda.  Sebelum membeli kita mesti mengenali jenis CCTV supaya ketika pr...